Журналисты Донбасса, точите свои перья!

Национальный союз журналистов Украины объявил о приеме работ на конкурс к Дню журналиста

Національна спілка журналістів України закликає журналістів, редакційні колективи, спілчанські осередки подавати свої доробки для участі у творчих конкурсах НСЖУ. Творчі конкурси – це щорічна ініціатива Спілки, під час якої визначаються як найкращі журналістські роботи, так і досягнення редакційних колективів, місцевих осередків Спілки. Роботи на конкурси можуть подавати журналісти особисто, а також редакції, первинні та обласні організації НСЖУ.

Цього року переможці будуть визначатися у таких номінаціях:

• «Журналіст року»

• «Краща районна (міська, міськрайонна) газета»

• «Краща регіональна, обласна газета»

• «Кращий регіональний телеканал»

• «Краще регіональне радіо»

• «Краще регіональне інтернет-медіа»

• «Журналістська акція»

• «Краща первинна журналістська організація»

• «Краща обласна журналістська організація»

• «Кращий журналістський матеріал (фоторепортаж, серія) про події на сході України (в зоні АТО)»

Прийом робіт триває до 25 травня. Переможців буде оголошено на заходах з нагоди Дня журналіста.

Роботи на конкурси надсилаються на адресу центрального офісу Національної спілки журналістів: 01001, м. Київ, вул. Хрещатик, 27-А.

Довідки за телефоном: (044)234-52-09.

                     Положення про творчі конкурси НСЖУ

Національна спілка журналістів України щороку традиційно проводить творчі конкурси для журналістів та засобів масової інформації.

На конкурс подаються професійні матеріали у різних жанрах журналістики та публіцистики, що вийшли у друкованих та інтернет-ЗМІ, на телебаченні чи радіо. Також проводяться конкурси журналістських акцій, проектів, засобів масової інформації, первинних і обласних організацій НСЖУ.

Також додано номінацію, пов‘язану з роботою колег в умовах збройних конфліктів, боротьби з тероризмом і сепаратизмом.

 Висувають учасників (журналістів, засоби масової інформації та організації НСЖУ) на конкурси Національної спілки журналістів України редакції газет і журналів, інтернет-видань, телебачення і радіомовлення, первинні (обласні) організації НСЖУ, а також окремі групи громадян та персонально – журналісти, які роблять відповідні подання та конкурсні матеріали до центрального офісу НСЖУ у м. Києві. При цьому можуть додаватися рекомендації обласних організацій НСЖУ.

До конкурсних матеріалів додаються також всі реквізити конкурсантів, вказуються прізвища, імена та по батькові журналістів, домашні та e-mail-адреси, телефони.

Участь у конкурсах НСЖУ не передбачає попередньої реєстрації та реєстраційних внесків.

Конкурсні матеріали подаються поштою (кур’єрською поштою) або доставляються особисто в офіс НСЖУ з поміткою на конверті «На конкурс НСЖУ». Друковані твори – в тих виданнях, де вони були надруковані, для інтернет-матеріалів – роздруковані версії із зазначенням адреси сайту, теле-радіоматеріали – на цифровому носії, додається довідка про виконавців, затверджена керівництвом каналу.

Рекомендації, довідки від юридичних осіб – на фірмових бланках, завірені підписами керівників і печатками.

Визначає переможців конкурсів журі, персональний склад якого затверджується секретаріатом НСЖУ.

Кошторис премій НСЖУ затверджується щороку і передбачається в загальному кошторисі спілки.

Журі, залежно від якості творчих доробків, має право не присуджувати премії в окремих номінаціях і в межах затвердженого кошторису вводити заохочувальні, порушувати перед секретаріатом НСЖУ питання про перегляд розмірів премій.

На подання журі секретаріат НСЖУ розглядає питання про визначення переможців і ухвалює відповідне рішення.

Підсумки будуть оголошені під час урочистої церемонії на заході з нагоди Дня журналіста

                Про переможців повідомляють засоби масової інформації.

                              «Журналіст року»

                               Учасники конкурсу

  В конкурсі можуть брати участь працівники преси, телебачення і радіо, інтернет-видань, інформаційних агентств, а також позаштатні автори (фрілансери) зі своїм творчим доробком з 1 травня попереднього року по 1 травня поточного.

 На конкурс подаються журналістські матеріали (не менше п’яти), довідки про проведені конкурсантом акції, розслідування, інші заходи, документи, що свідчать про дієвість і широкий резонанс його роботи.

 Матеріали можуть подавати персонально журналісти (без обмежень за місцем проживання, віком, статтю, типом ЗМІ ( преса, радіо, ТБ, інтернет), жанрами творів), редакції ЗМІ, громадські організації, організації НСЖУ.

 Подання складається у довільній формі і містить дані про учасника, необхідні пояснення та аргументацію.

  Критерії визначення переможців

   Кращий журналіст року це:

* визнаний та авторитетний працівник мас-медіа, матеріали якого відрізняються оригінальністю та нестандартністю мислення, об’єктивністю та неупередженістю, спрямовані на відстоювання справедливості та правди;

* автор вагомого творчого доробку (серії публікацій) високої якості в пресі, інтернеті, або переданих по телебаченню чи радіомовленню матеріалів, виданих книг публіцистики, що викликали широкий резонанс у суспільстві та інтерес аудиторії, чиї матеріали є дієвими і мають вплив;

* людина принципова, яка має чітку позицію, активно бере участь у суспільному житті, але є незалежною від тих чи інших політичних сил, угруповань, окремих структур;

Конкурс передбачає посилення уваги журналістів до глибокого і об'єктивного висвітлення болючих проблем, проведення журналістських розслідувань, ділове, фахове осмислення життєвих ситуацій, фактів сьогодення й минувшини, сприяння утвердженню української демократичної державності, високих культурних цінностей, відродженню національної культури.

«Журналіст року» визначається в номінаціях:

• національні ЗМІ;

• регіональні ЗМІ.

Відзнаки та нагороди

  Журналіст року нагороджується Дипломом НСЖУ та грошовою премією.

 "Краща міськрайонна газета"     «Краща регіональна, обласна газета»    «Кращий регіональний телеканал»

«Краще регіональне радіо»

«Краще регіональне інтернет-медіа»

                                        Мета конкурсу

Сприяти розвитку місцевих і регіональних медіа, впровадженню нових медіа-технологій, підвищенню якісного рівня місцевої журналістики, покращенню інформаційного обслуговування населення, зростанню авторитету ЗМІ.

                                              Учасники конкурсу

В конкурсі можуть брати участь засоби масової інформації регіональної, обласної, міської, районної сфери розповсюдження (у відповідній номінації).

Для участі в конкурсі редакції подають матеріали (вихід з 1 травня минулого року по 1 травня поточного) до центрального офісу НСЖУ:

• друковані ЗМІ: добірку газет (не менше 10 випусків);

• телевізійні та радіоорганізації: на цифровому носії – кілька головних проектів, довідку про матеріали та акції;

• інтернет-видання: принт-скрін інтернет-сторінки та довідку про діяльність.

Разом з цим в довідці про ЗМІ вказуються засновники (співзасновники), дата створення, тиражі (аудиторія), економічні показники роботи тощо.

До подання може додаватися рекомендація обласної організації НСЖУ.

                               Визначення переможців

Комісія визначає переможців за такими критеріями:

• високі тиражі, рейтинги, популярність у читачів, слухачів, глядачів;

• використання медіа-новацій;

• сучасний дизайн, якісне технологічне виконання;

• наявність яскравих журналістських персоналій і командної якісної роботи;

• проведення журналістських розслідувань, друк(передача в ефір) гострих матеріалів з проблем сьогодення;

• організація та виконання оригінальних і дієвих медійних акцій, проектів.

                                         Відзнаки конкурсу

          1 місце в кожній номінації – Диплом НСЖУ і грошова премія.

                                     «Журналістська акція»

                                           Мета конкурсу

Ініціювати громадянську активність журналістів і журналістських колективів, направлену на підтримку воїнів АТО, жителів постраждалих від терористів територій, волонтерського руху, а також важливих суспільних реформ у державі, демократичних, соціальних перетворень, сприяти підвищенню дієвості засобів масової інформації, розвитку креативних організаційних форм ЗМІ, співробітництва й консолідації творчих зусиль.

                                           Учасники конкурсу

Учасниками конкурсу можуть бути окремі редакції ЗМІ, групи редакцій чи творчі групи журналістів (кількість членів групи не обмежується), окремі журналісти.

Для участі в конкурсі подається заявка, в якій викладається зміст акції, її дієвість, додаються необхідні матеріали: газети, журнали, цифрові носії, роздруківки з інтернет-сайтів. Надається інформація про кожного з учасників.

                                          Відзнаки конкурсу

1 місце – Диплом НСЖУ і грошова премія.

             «Краща первинна журналістська організація»

                                   Учасники конкурсу

Брати участь у конкурсі можуть первинні організації НСЖУ.

Головними показниками, за якими оцінюється робота первинної журналістської організації, є:

• турбота про умови праці і підвищення кваліфікації творчих працівників засобів масової інформації;

• захист гарантованих законами прав журналістів;

• участь членів первинної організації у творчих конкурсах –внутрішньоредакційних, обласних і республіканських; в творчих проектах, акціях;

• творча співдружність, ділове співробітництво з журналістськими організаціями своєї області та за її межами;

• розвиток демократичних засад у редакційному колективі, підтримка добрих традицій, нових форм журналістської роботи;

• сприяння впровадженню прогресивних технологій і нової техніки;

• робота з молодою зміною (спільні відрядження досвідчених і молодих журналістів, наставництво, огляди творчих робіт);

• піклування про вирішення соціально-побутових питань, організація відпочинку й культурного дозвілля журналістів;

• здійснення самостійної госпрозрахункової діяльності, вміле поєднання творчої і підприємницької ініціативи.

Клопотання на участь у конкурсі подають безпосередньо первинні організації у вигляді довідки довільної форми, в якій висвітлюється діяльність організації за останній рік відповідно до критеріїв конкурсу. До клопотання додається рекомендація обласної організації НСЖУ.

Переможці й відзнаки конкурсу

1 місце – Диплом НСЖУ і грошова премія.

                   «Краща обласна журналістська організація»

                                          Мета конкурсу

Метою конкурсу є зміцнення і подальший розвиток НСЖУ, журналістської самоорганізації, проведення різноманітних акцій, спрямованих на підвищення авторитету української журналістики, поваги у суспільства і у влади до місії журналістів, дотримання законів у сфері захисту свободи слова і професійних прав журналістів.

Учасники конкурсу

Обласні організації подають відповідні клопотання про участь у конкурсі, в яких звітують про роботу за попередній рік: поповнення лав організації, проведення акцій, впровадження нових технологій роботи (комп’ютеризація, інтернет-сайти), підтримка ветеранів і молоді, реалізація ефективних соціальних проектів, участь в загальноспілчанських проектах і акціях, популяризації загально спілчанських видань.

Переможці й відзнаки конкурсу

1 місце – Диплом НСЖУ і грошова премія.

«Кращий журналістський матеріал (фоторепортаж, серія) про події на сході України (в зоні АТО)»

                                 Мета конкурсу

Ця номінація започаткована для підтримки тих журналістів, які мужньо й відповідально виконують свої обов‘язки, доносять правду про події в зоні бойових дій, на тимчасово окупованих територіях чи в звільнених від сепаратистів містах і селах, розповідають про героїчних захисників Вітчизни і тих, хто допомагає людям в тяжку годину, а також і про негативи, прорахунки й зраду.

                           Учасники конкурсу

Журналісти (знімальні групи), які підготували й видали в друк чи ефір відповідні матеріали, фоторепортажі.

Матеріали можуть подавати персонально журналісти, редакції ЗМІ, громадські організації, організації НСЖУ. Подання складається у довільній формі і містить дані про учасника, необхідні пояснення та аргументацію.

Подається один чи кілька матеріалів, що вийшли з 1 травня минулого року по 1 травня поточного:

• в друкованих ЗМІ – газети чи журнали;

• на телебаченні та радіо: на цифровому носії ;

• в інтернет-виданнях: принт-скрін інтернет-сторінки.