Приедут ли в Славянск новые троллейбусы

Тучи сгущаются..

Наступного року за гроші Державного фонду регіонального розвитку Краматорськ та Слов’янськ планували придбати нові тролейбуси. Ці проекти пройшли конкурс та були відібрані для фінансування з ДФРР у 2020 році. Про це повідомляє Донецький Центр розвитку місцевого самоврядування Програми U-LEAD з Європою».

За поданим проектом Краматорськ планує купити за державні гроші 8 тролейбусів, з них 4 на автономній ході. Станом на початок поточного року Краматорський тролейбусний парк нараховував 49 одиниць електротранспорту, більше половини з них – уже відпрацювали термін експлуатації, морально застарілі та не відповідають вимогам сучасного комфорту. Для придбання восьми нових тролейбусів, чотири з яких будуть на автономній ході, треба 58,2 млн грн. З цієї суми гроші ДФРР складають 52,3 млн грн, решта суми – співфінансування на 10% з місцевого бюджету.

Оновити пасажирський транспорт готові також у Слов’янську, де планують купити три нових тролейбуси за рахунок фінансування з ДФРР. Загальна вартість проекту складає 16,2 млн грн, з яких 70% – гроші державного бюджету, 30% – співфінансування з місцевого бюджету.

Чи зможуть міста скористатись державною підтримкою та купити нову техніку для перевезення пасажирів? Уже в поточному році уряд призупинив фінансування проектів, реалізація яких відбувається через ДФРР. Загалом по країні 703 таких проекта, на які в держбюджеті 2019 року передбачали майже 7 млрд грн.

«Ми припинили фінансування проектів ДФРР через те, що нам потрібно було зрозуміти, що відбувається з проектами. Бо це наша спільна відповідальність як розпорядників коштів», — сказала Міністр розвитку громад та територій України Альона Бабак під час засідання спеціальної комісії минулого тижня.

Комісія прийняла рішення, що всі ОДА повинні додатково опрацювати перелік проектів і запропонувати, які проекти через загрозу невикористання коштів ДФРР варто виключити зі списку або зменшити їхнє фінансування. В першу чергу це стосується проектів, де навіть не були проведені тендери. Наступного року в уряді планують змінити принципи надання підтримки з ДФРР. За словами Альони Бабак, фіінансування відбуватиметься лише за умови дотримання критеріїв доцільності та оптимальності проектів. Держава буде підтримувати проекти, насправді значимі для розвитку громад, а не співфінансувати дрібні ремонти. Щоб отримати фінансування з ДФРР, громади повинні мати генеральні плани населених пунктів, перспективні плани розміщення опорних шкіл, амбулаторій, ЦНАПів, а також проекти оптимізації схем водо- та теплопостачання, санітарної очистки тощо.

Під час колегії Донецької ОДА, яка відбувалась на поточному тижні, також говорили про проекти, які фінансуються через ДФРР. Галина Чурікова, керівниця обласного департаменту економіки, зазначила, що з 49 проектів, профінансованих протягом двох минулих років за кошти ДФРР, наразі на стадії реалізації знаходиться 36.

«Загальна вартість усіх незавершених проектів наразі перевищує 850 мільйонів гривень. На наступний рік подані заявки на фінансування 50 об’єктів вартістю близько мільярда гривень. При цьому ступінь готовності об’єктів коливається від 30 до 99 відсотків. Наголошую, що необхідно докласти максимум зусиль, щоб якомога швидше завершити ці проекти», – заявила Галина Чурікова.

Павло Кириленко, голова Донецької ОДА зауважив, що департамент економіки має чітко визначити умови, за якими будуть оцінювати реалізацію проектів. За інформацією Донецького ЦРМС, у проекті державного бюджету на 2020 рік виключили ту статтю, яка передбачає фінансування проектів з Державного фонду регіонального розвитку. Якщо цей пункт не повернуть назад, то незрозуміло, яким чином взагалі відбуватиметься фінансування вже відібраних на наступний рік проектів розвитку.