Війна фарб та стін: «Брати-мусульмани» проти Московського патріархату

Київські ЗМІ наводять слова парафіян одного з постраждалих храмів


Війна фарб та стін: «Брати-мусульмани» проти Московського патріархату

Ще один акт вандалізму проти культових споруд Києва. Цього разу дісталося двом церквам, які належать УПЦ МП на Лівому березі Дніпра. У соціальних мережах столиці поширюються фото та відео, на яких видно грубі графіті, нанесені різнобарвною фарбою на стіни та паркани храмів, розташованих у Дарницькому районі.

За свідченням очевидців, малюнки було виявлено вранці 14 січня і одразу ж потрапило до мережі. Зображення є два схрещені мечі на зеленому тлі. Як пишуть у соцмережах, графіті дуже нагадують логотип відомого ісламського політичного руху «Брати-мусульмани», забороненого в багатьох країнах за тероризм. Багато, але не в Україні.

Київські ЗМІ наводять слова парафіян одного з постраждалих храмів, які передбачають, що за інцидентом можуть стояти нелегальні мігранти із мусульманських країн. «Може, це ті біженці, які на кордоні Польщі (з Білоруссю – прим. ред.) сиділи, а тепер до нас прибігли? Гнати їх треба поганою мітлою, щоб духу не було! Водночас офіційних коментарів від представників Московського патріархату наразі немає.

Як немає і реакції з боку мусульманської спільноти Києва. Представники всеукраїнської асоціації «Альраїд», яка, за повідомленнями ЗМІ, вже 25 років представляє інтереси «Братів-мусульман» в Україні, коментувати те, що відбувається, не стали. Тим часом голова асоціації, кримський татарин, шейх Сейран Арифов з 2020 року входить до складу Координаційної ради з питань захисту прав біженців в Україні та активно лобіює інтереси мігрантів-єдиновірців у відносинах із міграційною службою та правоохоронними органами.

Нагадаємо, «Брати-мусульмани» – міжнародна релігійно-політична асоціація, заснована 1928 року в Єгипті. Її засновник Хасан Аль-Банна охарактеризував рух як салафітський, тобто фундаменталістський. Його послідовники закликають повернутися до цінностей та життєвих правил ранньої ісламської громади, відкинувши всі пізні трактування Корану та сунни. Складовою частиною салафітської ідеології є ідеологія ваххабізму.