- Категорія
- Новини України
- Дата публікації
- Кількість переглядів
- 83
Допомога ВПО: як діяти, якщо відмовили у її призначенні
Юристи пояснили, що робити переселенцям
Через війну багато українців були змушені виїхати в більш безпечні регіони та стати внутрішньо переміщеними особами. Вони мають право на допомогу від держави. Але у деяких випадках їм можуть відмовити.
Фахівці «Юридичного порадника для ВПО» пояснили, як діяти переселенцям, яким відмовили у призначенні допомоги.
Пунктом 4 Порядку надання допомоги на проживання ВПО чітко визначено, куди можна звернутися із заявою про призначення допомоги:
до соціального захисту населення безпосередньо;
виконавчого органу сільської, селищної, міської ради;
центру надання адміністративних послуг;
через Портал/застосунок «Дія».
Водночас відповідно до п. 24 Порядку орган соціального захисту населення після звернення отримувача приймає рішення про призначення/відмову у призначенні допомоги.
Також відповідно до п. 21 Порядку, допомога призначається органом соціального захисту населення протягом 15 робочих днів з дати надходження заяви, у тому числі поданої в електронній формі засобами Порталу «Дія», зокрема з використанням мобільного додатка.
Юристи пояснили, органом, уповноваженим на прийняття рішення про призначення чи відмову у призначенні допомоги на проживання ВПО, є орган соціального захисту населення.
ЦНАП, «Дія» та виконавчі органи — це, фактично, адміністратори послуг, які приймають заяви. Однак рішення приймає саме орган соціального захисту населення.
У «Юридичному пораднику для ВПО» нагадали, що вони здійснюють юридичне консультування, роз’яснюють, хто може та не може розраховувати на виплати, базуючись виключно на інформації, яку повідомляє людина.
Як приклад, юристи «Юридичного порадника для ВПО» не можуть перевірити чи подали особа разом із заявою довідку, що дитина навчається онлайн / вона перебуваєте на обліку у Центрі зайнятості / довідку про доходи. Це все впливає на право отримати виплати.
Окрім того, трапляються випадки, коли людина може невірно трактувати ті чи інші факти свого життя, так само органи соціального захисту також можуть помилятися.
«Отож, якщо Ви звернулися із заявою про призначення допомоги і наступного місяця грошові кошти не надійшли, то „Юридичний порадник для ВПО“ рекомендує звертатися до органу соціального захисту населення із вимогою надати письмову відповідь за результатами розгляду Вашої заяви», — йдеться у повідомленні.
Органи соціального захисту населення надають такі відповіді протягом встановленого законодавством строку для розгляду звернень громадян — протягом 30 календарних днів. Усна відмова не має юридичної сили і не може бути оскаржена.