Мобільний інтернету під час блекаутів: оператори зв’язку розказали, чому це складно зробити

Мобільний інтернету під час блекаутів: оператори зв’язку розказали, чому це складно зробити

Вимоги регулятора можуть залишитися без виконання

До 1 жовтня оператори мобільного зв’язку повинні забезпечити доступність зв’язку без електрики протягом 10 годин на 60% своїх базових станціях (БС) у кожній області, а з 1 листопада норма стане ще вищою — на 70% БС. Однак оператори поки не дають однозначної відповіді, чи можливо це, чи ні, пише liga.net.

Вимоги регулятора важко буде виконати. Наразі у Vodafone і lifecell зараз вивчають розпорядження НЦУ.

Одними акумуляторами це зробити не вдасться, тому що жодна батарея не витримає на власному заряді «навіть 8 годин автономної роботи без підживлення», вказує Тетяна Попова з ТелПУ.

Встановити ж електрогенератори й обслуговувати їх на кожній із базових станцій в Україні технічно дуже складно — їх десятки тисяч.

За словами Попової, оператори мають до початку жовтня закупити, встановити та забезпечити паливом щонайменше 18 000 генераторів.

«Генератори має хтось обслуговувати й охороняти. А це приблизно 6 000 персоналу. Де взяти такі ресурси — задача із зірочкою. Частково це питання можна закрити сонячними батареями, частково — співпрацею з органами місцевої влади», — розмірковує голова ради ТелПУ.

У lifecell упевнені, що фізично неможливо обслуговувати генератори на кожній з їх 10 000 БС в Україні.

«До того ж генератори не можна встановлювати на дахах. А у містах більше ніж дві третини наших базових станцій встановлено саме там», — пояснюють у lifecell.

У провайдерів можуть виникнути складнощі не тільки зі встановленням, налагодженням і обслуговуванням електричного обладнання, але й із закупівлею такої кількості генераторів і батарей, зазначив автор Youtube-проєкту «Переговорка» Олександр Глущенко. Він пояснив, що для партій такого об’єму треба замовляти виготовлення, що займе час.

Також Глущенко вважає, що перешкоджати процесу можуть і питання з юридичним оформленням генераторів на БС.

Проте навіть встановлення на всіх БС джерел безперебійного живлення не зможе забезпечити підтримку постійного зв’язку під час відключень світла такої тривалості, яка була в липні. У lifecell нагадують, що у таких обставинах знеструмлені абоненти будуть переходити з домашнього на мобільний інтернет і перевантажувати мережу, погіршуючи й мобільний зв’язок.

«Навіть коли ми обладнаємо всі базові станції резервним електроживленням, мережа все одно не буде здатна пропустити такий об’єм трафіку. Якість зв’язку в періоди тривалих відключень не можна порівнювати зі стандартною ситуацією, коли живлення присутнє. Адже всі мережі планувались і будувались з огляду на стаціонарне живлення. І підтримка мережі на автономних джерелах — це по суті форс-мажорна ситуація», — зауважили в lifecell.