15 міст і понад 200 сіл і селищ. Проєкт постанови ВР про зміни кордонів Донецької та Луганської областей: що відомо

15 міст і понад 200 сіл і селищ. Проєкт постанови ВР про зміни кордонів Донецької та Луганської областей: що відомо

Авторка, депутатка Скороход пише, що пропонує змінити адміністративно-територіальний устрій чотирьох областей. Яе вона аргументує пропозицію?

Проєкт постанови Верховної Ради про зміни в адміністративно-територіальному устрої та приєднання частин Донецької та Луганської областей до Харківської та Дніпропетровської був зареєстрований напередодні, і сьогодні, 21 серпня, його передали на розгляд Комітету з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування. Авторка документу — депутатка Анна Скороход. Які саме зміни передбачає пропозиція та у чому полягають ризики — читайте.

Джерело - Суспільне.

Про що йдеться у проєкті постанови ВР

Текст документу, зареєстрованого 20 серпня, став доступний вчора. Авторка, депутатка Скороход пише, що пропонує змінити адміністративно-територіальний устрій чотирьох областей. Аргументує це у документі так:

«З метою упорядкування адміністративних зв’язків між окремими населеними пунктами Донецької, Дніпропетровської, Луганської і Харківської областей, які були розірвані внаслідок здійснення заходів, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, створення умов для ефективного здійснення повноважень органами місцевого самоврядування адміністративно-територіальних одиниць, що знаходяться поза межами зони здійснення заходів, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, та забезпечення життєдіяльності у таких адміністративно-територіальних одиниць».

Пропонується передати до Харківської області:

  • 5 сіл Сватівського та Сіверськодонецького районів Луганської області.

  • 120 сіл і селищ та шість міст (Краматорськ, Слов’янськ, Святогірськ, Миколаївка, Костянтинівка, Дружківка) Краматорського району,

  • 20 сіл і три міста (Часів Яр, Лиман та Сіверськ) Бахмутського району.

До Дніпропетровської області:

  • 76 сіл і селищ та шість міст (Покровськ, Родинське, Мирноград, Добропілля, Білозерське та Білицьке) Покровського району,

  • сім сіл Волноваського району.

У пояснювальній записці авторка аргументує пропозицію тим, що на території Донецької і Луганської областей «розірвані адміністративні зв’язки між окремими населеними пунктами».

«Зазначена обставина негативно вплинула на стан фінансового забезпечення установ освіти та охорони здоров’я. Також це стосується надання соціальних допомог населенню підконтрольних українській владі територій Донецької і Луганської областей. Для врегулювання даної ситуації та недопущення гуманітарної катастрофи на територіях, які підконтрольні українській владі необхідно змінити адміністративно-територіальний устрій окремих територій Донецької і Луганської області», — йдеться у проєкті постанови.

Що відомо про авторку та як вона аргументує проєкт постанови

Анна Скороход — депутатка від округу в Київській області, вона балотувалася від партії «Слуга народу», однак її виключили з фракції. Зараз вона входить у депутатську групу «Партія „За майбутнє“. Вона член парламентського Комітету з питань енергетики та житлово-комунальних послуг.

На сторінці у Facebook вона пояснила, що ця постанова має «дати гарантію: ці території залишаться українськими». А також додала, що «утримання Луганської та Донецької ОДА коштує державі понад 50 мільйонів гривень щомісяця і це нераціональні витрати, адже їхні функції можуть ефективно виконувати Харківська та Дніпропетровська області».

«Регіони втратять законне представництво»

Виконавчий директор громадської спілки «Коаліція на лінії зіткнення» Андрій Грудкін у коментарі Суспільне Донбас сказав: вважає постанову абсурдною. Адже це, на його думку, не вплине ані на поточну ситуацію на фронті, ані на політичну волю лідера Кремля Путіна захопити Луганщину та Донеччину, ані на реальну підтримку жителів цих регіонів.

«Зміна меж Донецької області, деяких громад для чого? Для того, щоб Путін почитав свою постанову і сказав „Ааа, ну, тепер це у нас не Донецька область, ну все, тоді я більше не нападаю, далі не йду“. Чи потрібно скорочувати видатки на фінансування цих органів? Я з цим погоджуюсь, потрібно скорочувати, але ж не ліквідовувати», — коментує він проєкт документу.

«Ліквідація представницьких органів, так у нас вже немає Донецької обласної ради, Луганської обласної ради, але це — абсолютно законні інституції в рамках правового поля України. Вони представляють наші регіони. І їх ліквідація, грає абсолютно на руку Путіну. Тому що в умовах тривалої окупації, яку, наприклад, наша коаліція „На лінії зіткнення“ прогнозує, це тільки сприятиме тому, що питання деокупації і реінтеграції буде повністю маргіналізовано», — додає Грудкін.

У статті 92 Конституції України йдеться, що ліквідація та зміна меж адміністративно-територіальних одиниць — визначають закони України, а не постанови ВР. У проєкті документи вказано, що це питання регулюють Конституція, Земельний Кодекс та закон «Про порядок вирішення окремих питань адміністративно-територіального устрою України».