Зачем славянские депутаты будут обращаться к президенту

Зачем славянские депутаты будут обращаться к президенту

Работа горсовета может быть парализована

На ближайшем заседании сессии Славянского городского совета депутаты должны будут рассмотреть возможность обращения к Президенту и Верховной Раде Украины.

Вопрос касается распоряжением земель коммунальной собственности.

Так, нардеп от "Слуги народа" зарегистрировал законопроект, которым предлагается принимать решения о распоряжении земельными участками коммунальной собственности "квалифицированным" большинством – 2/3 голосов от общей численности депутатского корпуса.

В Славянском горсовете считают, что принятие такого законопроекта может парализовать процесс принятия решений по распоряжению землей коммунальной собственности.

Ниже публикуем текст обращения:

У Верховній Раді України зареєстровано проект Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» щодо розпорядження землями комунальної власності» (реєстр.№ 3801 від 07.07.2020 р. авторства групи народних депутатів України фракції «Слуга Народу» під головуванням Клочко А.А.).

Законопроектом пропонується запровадити голосування «кваліфікованою» більшістю у 2/3 голосів від загального складу ради для прийняття рішень з питань розпорядження земельними ділянками комунальної форми власності.

У разі ухвалення законопроекту № 3801, його норми здатні повністю паралізувати процес прийняття місцевими радами рішень з питань розпорядження комунальними землями. Насамперед, це торкнеться прав громадян, які відповідно до Конституції України та Земельного кодексу України мають право на набуття у власність та на отримання у тимчасове чи постійне користування земельних ділянок. 

Варто відзначити, що відповідно до статті 13 Конституції України від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених Конституцією України. Рішення про розпорядження землями комунальної власності приймається колегіально депутатами, обраними на основі прямого, рівного, загального виборчого права громадянами, що само по собі передбачає відкритий та демократичний спосіб їх прийняття. 

Процедура прийняття рішення органами місцевого самоврядування не повинна створювати додаткових адміністративних обмежень для фізичних і юридичних осіб у реалізації їх прав, а має бути законною та максимально простою. У сукупності із запровадженим імперативним мандатом депутата питання розпорядження землями перестане бути питанням забезпечення прав громадян та юридичних осіб на володіння чи користування земельними ділянками, а стане виключно політичним питанням, що призведе до чисельних порушень законодавства.

Введення додаткових ускладнень до процедури надання земельних ділянок відповідно практики Європейського суду з прав людини може тлумачитися як порушення статті 1 Першого протоколу до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.

Законопроектом (реєстр.№ 3801) також у прихованій формі пропонується перекласти на органи місцевого самоврядування відповідальність держави за неможливість забезпечити усіх громадян земельними ділянками відповідно до Закону. Норми законопроекту не відповідають конституційним визначенням України як правової держави та обов’язку держави утверджувати та забезпечувати права і свободи людини та підриває у громадян авторитет до місцевого самоврядування та держави. 

раховуючи надзвичайну важливість питання, з метою збереження основних принципів належного врядування, забезпечення конституційних прав громадян та юридичних осіб, просимо:

Провести всебічний аналіз законопроекту реєстр.№ 3801 та не допустити його прийняття Верховною Радою України, як такого, що не відповідає конституційним обов’язкам держави по забезпеченню реалізації прав громадян і який знецінює авторитет місцевого самоврядування, як конституційної та демократичної основи правової держави.