- Категорія
- Статті
- Дата публікації
- Кількість переглядів
- 294
Яка вона, «вишиванка війни»
«Добре вміє готувати. А ще краще — подавати!». Цей дещо перефразований український вислів якнайкраще підходить до стилю життя відомої у Сумах дизайнерки одягу Світлани Волик. Коли переглядаєш створену нею колекцію українських вишиванок, не полишає відчуття штучного дива: машинну вишивку важко відрізнити від ручної роботи! Як, за рахунок чого досягається такий результат?
Цими днями журналіст «Карачуна» побував у Сумах, де познайомився з власницею відомого бренду «Своє» Світланою Волик та мав можливість переглянути її авторську колекцію вишиванок.
Тут варто зазначити, що я упереджено ставлюся до машинної вишивки. Ручна і машинна вишивки — це як картина художника і фотографія. Перший варіант — мистецтво. Другий таким буває рідко.
До того ж створити класний дизайн вишивки у час цифрових технологій — не проблема. Тому справжні поціновувачі української вишиванки прагнуть одягатися в сорочки та сукні, вишиті людиною, а не машиною. І, звісно, готові платити за такі вишиванки за найвищим прейскурантом.
Це, так би мовити, абетка цього бізнесу, який насправді поки що справжнім бізнесом буває рідко.
Але Світлані Волик удалося розв’язати завдання, на яке не завжди спроможні навіть професійні маркетологи: усього за три-чотири роки вона не тільки зробила популярним власний бренд, а й одягає у свої вишиванки відомих людей. Причому, не тільки в Україні.
Приміром, авторські вишиванки Світлани є у головкома ЗСУ Валерія Залужного, у державного секретаря США Ентоні Блінкена.
Щоправда, поки що вишиванки з написом «Своє» немає у Володимира Зеленського.
Але ключові слова тут — «поки що»! Як зізналася Світлана, вона вже розмірковує над тим, якою має бути та її вишиванка, яку подарує Президенту України.
«Хочу пошити нашому Президентові вишиванку Перемоги!», — ділиться творчими планами Світлана, і ніхто не сумнівається: і пошиє, і знайде можливість передати-вручити.
А потім фото Володимира Зеленського у цій вишиванці прикрасить чергову книгу фотографій, яку Світлана буде з гордістю демонструвати гостям: мовляв, «ось яка я!». Так само, як демонструвала журналістам дві таких книги з фотографіями, які розповідають про «хвилини тріумфу» самої Світлани та її бренду. До речі, ці фотоальбоми є зразком бездоганної поліграфії!
Зізнаюсь: я не одразу «розкусив» один з вагомих секретів успіху просування бренду «Своє». А він простий: Світлана сміливо експлуатує свою жіночу чарівність: вона є моделлю для усіх своїх кращих вишиванок! Навіть без окулярів видно: на Світлані її сукні виглядають значно більш виграшно, ніж на манекенах — вони немов оживають!
А ще вона «на повну» використовує будь-який медіа майданчик. Власний сайт, Інстаграм, соціальні мережі — тут її дитя «Своє» теж на перших ролях.
Зустрічається з журналістами — обов’язково запрошує на цю зустріч мера. Мета зрозуміла: показати свою вагу!
Розробляє візерунки своїх вишиванок — використовує воєнну, патріотичну тематику. На рукавах її вишиванок — «байрактари» і «Слава Україні».
В тренді патріотичні аукціони на користь ЗСУ — Світлана теж у перших лавах: виставила на аукціон вишиванку, ціна якої стартує від п’яти тисяч гривень. Немає сумніву, що продасть цю сорочку набагато дорожче!
І при цьому Світлана «на чистому оці» намагалася переконати мене, що вишиванки — то для неї не бізнес, а місія. Світлана багато говорила про високу гуманітарну мету нести людям добро і таке інше.
Все це красиво звучало. Але серйозні ціни на вишиванки бренду Своє свідчать про те, що Світлана Волик передусім — бізнесмен.
Я уважно слухав Світлану, і дедалі все більше захоплювався ще одним її неабияким талантом — маркетолога і піарниці.
В Україні є чимало чудових майстринь вишиванок. Оскільки є попит на вишиванки, і є мода носити вишитий одяг не тільки на свята, ринок пропонує різні варіанти пропозицій. Але так розкрутити власний бренд, як це зуміла Світлана Волик, мало кому вдалося.