У чому різниця між головним та робочим циліндрами зчеплення?

У чому різниця між головним та робочим циліндрами зчеплення?

Головний та робочий циліндри зчеплення. Функції, розташування, ознаки несправностей. У чому між ними різниця. Пояснення від експертів технічного обслуговівання автомобілів.

Система зчеплення автомобіля забезпечує можливість плавного перемикання швидкісних передач транспортного засобу. Вона дозволяє тимчасово роз'єднувати двигун та трансмісію, коли водій перемикає передачі. Важливими елементами цієї системи, призначення яких постійно плутають, є головний та робочий циліндри зчеплення. Вони працюють разом, щоб передати зусилля від педалі зчеплення до зчеплення, однак кожен виконує свою унікальну функцію. Давайте розберемося, чим відрізняються головний і робочий циліндри зчеплення, і яка їхня роль у загальній системі.

Головний циліндр зчеплення

Головний циліндр зчеплення це пристрій, розташований біля педалі зчеплення. Його головне завдання - перетворити механічне зусилля натискання на педаль зчеплення на гідравлічний тиск. Як це працює? Коли водій натискає на педаль зчеплення, зусилля передається на головний циліндр. Усередині циліндра знаходиться поршень, який під впливом натискання переміщається та створює тиск у гідравлічній системі. Цей тиск передається трубопроводами до робочого циліндра, який розташувується ближче до зчеплення. Головний циліндр заповнюється гальмівною рідиною, яка забезпечує нагнітання та передачу цього тиску.

Робочий циліндр зчеплення

Робочий циліндр зчеплення знаходиться безпосередньо біля зчеплення та вичавного підшипника. Його завдання - перетворити гідравлічний тиск, створюваний головним циліндром, на механічний рух, необхідний для включення зчеплення. Коли гідравлічний тиск досягає робочого циліндра, поршень усередині нього починає рух, штовхаючи вичавний підшипник у бік зчеплення. Це дозволяє тимчасово роз'єднати трансмісію та двигун, щоб переключити передачу. Після того, як педаль зчеплення відпускається, тиск у системі падає, і поршень робочого циліндра повертається у вихідне положення.

Відмінності між головним та робочим циліндрами

Хоча обидва циліндри працюють у зв'язці, їх функції та конструкція мають суттєві відмінності.

Функціональні відмінності:

  • Головний циліндр створює гідравлічний тиск натискання педалі зчеплення, необхідне для роботи системи.

  • Робочий циліндр перетворює цей тиск на рух вичавного підшипника, який безпосередньо впливає на зчеплення.

Конструкція та розташування:

  • Головний циліндр зазвичай розташований ближче до педалі зчеплення під капотом або поряд з педаллю.

  • Робочий циліндр знаходиться біля вижимного підшипника та зчеплення, ближче до трансмісії.

Ознаки несправностей

Несправності циліндрів зчеплення можуть призвести до серйозних проблем в керуванні автомобілем. Ось ознаки, які можуть свідчити про проблему:

Симптоми несправності головного циліндра:

  • М'якість педалі зчеплення. Педаль може провалюватися або ставати надто "легкою".

  • Гідравлічна рідина під педаллю зчеплення або в області циліндра.

  • Утруднене перемикання передач, особливо під час холодного запуску.

Ознаки несправності робочого циліндра:

  • Педаль зчеплення може бути жорстким, і увімкнення передач важко.

  • Видимий витік рідини в області робочого циліндра.

  • Повна відсутність зчеплення, коли передача взагалі не включається.

Якщо ви помітили хоча б одну з цих ознак, важливо провести діагностику, оскільки проблеми з циліндрами зчеплення можуть призвести до втрати керованості автомобілем.

Джерело https://xto.com.ua.