- Категорія
- Новини України
- Дата публікації
- Кількість переглядів
- 126
Чорна п’ятниця: три популярні схеми, які змушують витрачати більше
В день великих знижок важливо не потрапити на гачок маркетологів
Цього року Чорна п’ятниця, яка є днем великих знижок, припадає на 24 листопада. Українські магазини та торгівельні мережі завчасно анонсували великі знижки.
В цей день існує великий ризик піддатися спокусі і витратити забагато грошей. Маркетологи розповіли finance.ua, які схеми застосовують, аби спонукати клієнтів до покупок.
«Чорна п’ятниця — час міжсезоння, компанії використовують її як емоційний інфопривід свого голосу в ефірі. Бо вересневі знижки школяриків та підготовки до осені після відпусток вже позаду, а до новорічно-різдвяного шуму — ще не час», — каже маркетолог Наталія Головачко.
Бренди використовують різні хитрощі, аби виділитися серед гамору знижок, і показати, що у них максимальна вигода. І водночас — без збитку для фінансового потоку.
Другий товар у подарунок
Як пояснила експертка, це класичний інструмент упаковки вигоди — другий товар у подарунок. Тут резонанс суттєвіший, ніж -50%, а друга річ за правилами та, яка дешевша в чеку. Тож -50% по факту не виходить. А друга покупка — класичне збільшення середнього чека.
Сумування знижок
«Та ж історія з яскравими закликами „У нас -50% і -20%“. Покупець впевнений, що знижка на товар — 70%. Але хитрість в тому, що за детальними умовами прописаними внизу під зірочкою, йде мова про -50% від першої ціни, а далі ще -20% від суми залишку. Тобто реально знижка на товар є 60% по факту», — пояснила маркетолог.
Завищення цін
«Є частина продавців-шахраїв, які йдуть на підвищення першої ціни ввечері напередодні Чорної п’ятниці, а потім показують супер -80 чи -90%», — зазначила експертка.
Маркетолог Яна Дудник назвала три принципи, які застосовують маркетологи на практиці:
соціальний доказ — тут він працює краще за все. Коли ми не знаємо, як повестись в тій чи іншій ситуації, ми зробимо так, як більшість. А більшість по всьому світу змітає товари з полиць магазинів;
обмеження — по часу та кількості. Всі розуміють, що сезон низьких цін закінчиться і треба встигнути. Більш того, бажаний товар може закінчитись ще й до цього терміну. Тож думка в голові «треба поспішати» написана великими червоними буквами;
«якоріння» — це третій принцип, який на Чорну пʼятницю реалізується у вигляді «ТОП продаж». Та часто не лише покупці визначають, який же з товарів буде топ. Маркетологи чудово вміють вирішувати це за них.