- Категорія
- Статті
- Дата публікації
- Кількість переглядів
- 250
А у вашого песика є QR-код?
Модниками можуть бути не тільки люди. Приміром, домашні песики іноді виглядають, неначе щойно зійшли з подіуму, на якому демонструвалося вбрання якихось модних колекцій: їх амуніція захоплює і вражає. І це не дивно, адже для багатьох українців їх улюблена домашня тварина — що «друга дитина». Тому вони не шкодують грошей на амуніцію, аксесуари, іграшки для своїх песиків-котиків. А допомагає їм у цьому компанія Collar, на якій днями побував журналіст Карачуна
Компанія Collar спеціалізується на виготовленні зоотоварів. Амуніція і різні аксесуари для собак і кішок становлять основну частину товарних позицій підприємства. Виробничі потужності компанії Collar розташовані у Чернігові. Підприємство має 13 брендів власної розробки. У його виробничому «портфелі» — близько шести тисяч товарних позицій. Компанія дає роботу близько 500 працівникам (коротка довідка).
Від виробництва у квартирі — до крупного підприємства
Якби не любов до домашніх тварин, засновник і власник компанії Collar Юрій Синиця, швидше за все, займався б якоюсь іншою справою. Але перший ошийник для своєї собаки, який він разом з батьком виготовив у своїй двокімнатній квартирі з армійського ременя, наштовхнув на думку зайнятися виробництвом амуніції для домашніх тварин. Так, у 1995 році з’явилася компанія Collar, яка швидко набрала обертів і зайняла лідируючі позиції в Україні у цьому сегменті ринку зоотоварів.
Паралельно підприємство активно опановувало ринки інших країн. Брали участь у багатьох зарубіжних виставках. Возили туди свою продукцію. І врешті-решт вийшли на солідний рівень: нині продукція Collar поставляється у 78 країн світу.
Компанія Collar — це сімейний бізнес Юрія Синиці. На підприємстві працює і батько Юрія. Він очолює підрозділ з логістики. Брат Юрія — Микола Синиця є виконавчим директором підприємства.
Якщо ваш песик раптом загубився
Бува, що песики-кішечки губляться. Такі прикрі випадки почастішали під час війни: вибухи снарядів дуже лякають домашніх тварин. Від цих вибухів наші чотирилапі друзі страждають не менше, ніж люди.
Налякані вибухами, тварини інколи біжать світ за очі. А потім блукають вулицями. Добре, якщо господар швидко знаходить свого домашнього друга. А якщо ні?
Тоді пишуть оголошення «Шукаю собачку…».
Чи завжди знаходять? На жаль, ні. Бо є собачки, які коштують кілька тисяч доларів. І про це знають деякі спритники, які, бува, забирають з вулиці таких «бездомних» песиків, аби затим їх вигідно продати.
А бува, що людина, побачивши на вулиці якусь породисту тварину, і рада б віддати її в руки власника. Та тільки як його знайти? Тварини ж не можуть назвати адресу…
Але таких проблем не мають власники домашніх тварин, які придбали аксесуари компанії Collar для свого домашнього улюбленця.
Усі аксесуари бренду WAUDOG випускаються з QR-кодом. В ньому якраз і «зашита» вся основна інформація про власника домашньої тварини: ім’я, прізвище, контактний номер телефону. Отже, зісканувавши QR-код, можна легко знайти власника тварини.
Українське підприємство європейського рівня
Виробничі приміщення Collar нагадують кадри з фільмів про успішні західні компанії: всюди чистота, порядок, кожен виконує свою виробничу функцію на цьому грандіозному конвеєрі. Виробничий колектив — жіночий. Одна з основних професій — швея. Працюють як з натуральною шкірою, так і з синтетичними матеріалами.
Тут же, у цеху, стоїть кава-машина. Вона готує каву за символічною ціною: від 8 до 10 гривень за чашку. Звичайно, вода з кулера — безкоштовна.
А ще Collar бере участь у багатьох соціальних проектах. Приміром, підприємство побудувало і подарувало місту сучасний стадіон «Чернігів-Арена».
Місія компанії визначена і зрозуміла: «Робимо щасливими людей і тварин». Схоже, що у Collar упевнені: щасливими можуть бути не тільки люди!
Скільки заробляє Collar?
Аби зрозуміти масштаб підприємства, завжди цікавлюся економічними показниками: річний оборот, рентабельність, розмір інвестицій тощо. Подібні запитання журналіст Карачуна задавав і виконавчому директору компанії Миколі Синиці.
— Який річний оборот підприємства? , — перепитає Микола Синиця. — У нас холдингова структура підприємства. Є кілька юридичних осіб, тому загальний обсяг доходів наразі мені складно назвати. Різні виробничі підрозділи ми рахуємо, як окремі компанії.
— Можете тоді назвати цифру у відсотках: скільки у загальній структурі доходів Collar дають експортні поставки продукції?
— Приблизно 25 відсотків — це надходження у валюті. Решта — гривня.
— Скільки за рік витрачаєте на маркетинг і рекламу?
— Найбільші витрати на маркетинг — це участь у закордонних спеціалізованих виставках зоотоварів. Це, передусім, Німеччина, Італія, США, Китай. Виставки — це не єдиний, але найбільший канал залучення нових клієнтів. На участь у міжнародних виставках ми щороку витрачаємо приблизно 250 тисяч доларів США. Раніше це коштувало значно дешевше. Зараз, як відомо, не літають літаки з України. Не можна отримати візу в США, а значить це додаткові поїздки у Польщу. Логістика значно ускладнилася. Отже, витрати на маркетинг суттєво зросли. Але ми вимушені вкладати солідні кошти у цей напрям бізнесу, аби розвиватися.
— Компанія Collar — це інвестиції власника, чи, може, хтось із закордонних друзів також «вклався» в цей бізнес?
— Закордонних інвестицій немає. За весь час роботи компанії було кілька грантів від ЄБРР в Україні. Напевне, можна вважати ці кошти закордонними інвестиціями. Але це були цільові гранти. Звичайно, коли Україна стане членом Евросоюзу, ситуація може змінюватися. Але наразі інвестор — український. Все відкрито і прозоро.
— Чи були спроби купити Collar? Адже на прибутковий бізнес завжди багато охочих…
— Таких спроб не було, бо виробництво зоотоварів — дуже важкий і незрозумілий бізнес. Аби бути тут успішним — мало заволодіти власністю підприємства. Треба дуже добре розуміти усі тонкощі і специфіку цього бізнесу. «Віджимають» зазвичай якісь нафтові, спиртові підприємства, де все просто і зрозуміло. У нас по-іншому: якщо власник і топ-менеджмент бізнесу не буде на цьому розумітися, то підприємство працювати не зможе.