- Категорія
- Статті
- Дата публікації
- Кількість переглядів
- 27
Що буде з Артемівським шампанським?
Війська РФ атакують міста та села Донецької області. Нині фронт наблизився до Бахмута – одного з крупних міст Донеччини.
Тут розташовано кілька великих промислових підприємств. Мабуть, найвідоміше з них – завод шампанських вин. Чимало жителів Донецької області за звичкою називають завод його колишнім ім'ям – Артемівський. Хоча з 2016 року він носить іншу, більш привабливу та респектабельну, назву – Artwinery.
Нагадаємо, що Artwinery – єдиний в Україні завод шампанських вин, де використовується класичний пляшковий метод виробництва ігристих вин. Майбутнє шампанське визріває у гіпсових штольнях (на глибині 72 метри) від дев'яти місяців до трьох років. Тому воно має такий вишуканий та благородний смак, який забезпечує ігристим винам Artwinery грандіозну популярність в Україні та за кордоном.
Підприємство динамічно розвивалось, модернізувалося. Зростали обсяги та асортимент продукції, що випускається.
Все перекреслила війна. І зараз, коли над Бахмутом нависла загроза окупації, багато українців стурбовані долею заводу Artwinery.
Що буде із заводом шампанських вин? Чи вдалося вивезти готову продукцію до безпечних регіонів? Чи зможемо купити пляшку улюбленого напою через місяць, півроку, рік?
Зрештою: чи буде українцям чимось відсвяткувати перемогу?
Про це журналіст "Карачуна" розмовляє з директором з маркетингу ПрАТ "Артвайнері" Олександрою Чередниченко.
– Чи працює зараз завод шампанських вин на своїх традиційних виробничих майданчиках?
– З першого дня повномасштабного вторгнення завод Artwinery припинив свою діяльність. Це було зроблено з міркувань безпеки працівників підприємства.
- У зв'язку з потенційною загрозою окупації Бахмута військами РФ, яка доля може очікувати на виробничі приміщення заводу шампанських вин?
– Ми не розглядаємо можливість окупації Бахмута, бо віримо у Збройні Сили України.
- І, тим не менш, напевно керівництво підприємства вжило якихось превентивних заходів. Чи всю готову продукцію, і навіть виноматеріали, напівфабрикати, устаткування тощо вдалося вивезти?
– Не вдаючись до деталей, скажу: ще до початку бойових дій було створено достатній запас готової продукції на складах наших партнерів та дистриб'юторів.
- Чи евакуювалися провідні спеціалісти підприємства?
– Після початку бойових дій наша компанія надала кілька евакуаційних автобусів для співробітників підприємства, щоб вони могли виїхати з небезпечної території максимально швидко. Деякі співробітники підприємства вирішили залишитися вдома, але продовжують віддалено працювати в компанії.
- Багато поціновувачів Артемівського шампанського зараз хвилює питання: як довго улюблений напій ще перебуватиме на полицях магазинів? Адже всі розуміють, що складські запаси не є нескінченними…
– Не треба хвилюватися: запасів готової продукції вистачить на тривалий час. Нагадаю: наше підприємство випускало 25 мільйонів пляшок на рік. Це дуже солідний обсяг.
Також є продукція, яка знаходиться на витримці – вона також у безпеці. Процес шампанізації не перерваний, ігристі вина Artwinery чекають свого часу. Тож перемогу у цій війні українці святкуватимуть, наливаючи у келихи улюблене Артемівське.
- Чи виконує зараз завод свої зобов'язання щодо експортних поставок?
– Так. Ми виконуємо всі зобов'язання перед іноземними партнерами та забезпечуємо зростання попиту з боку експорту.
- Який відсоток готової продукції йшов на експорт у довоєнний період?
– На експорт припадає до 20% частки виробництва Artwinery. У майбутньому ми очікуємо збільшення цього показника, оскільки значно зріс інтерес закордонних партнерів до українського класичного ігристого вина.
За кордоном зараз дуже зріс інтерес до продукції українських виробників. Ігристі вина Artwinery і раніше були досить популярними, і на даний момент ми отримуємо багато нових запитів з країн Європи та Америки. На щастя, ми можемо задовольнити попит, що збільшився, і знайомити нових споживачів зі знаковим українським ігристим.
- Який з брендів є найбільш масовим?
ТМ «Артемівське ігристе» №1 в Україні, улюблений бренд українців та незмінний лідер продажу вже багато років. У портфелі компанії також є унікальні преміальні бренди ігристого вина зі значною витримкою – від 18 до 60 місяців. Це Artwine та Krimart. Ігристі вина цих брендів – володарі багатьох високих міжнародних нагород, виступають гідними суперниками відомих французьких брендів шампанського та є візитівкою нашої країни за кордоном.
– Зараз цінова «вилка» у торговельній мережі на однакове шампанське нерідко сягає кількох десятків гривень. А яка нині відпускна ціна на шампанське, наприклад, популярного бренду «Артемівське»?
– Рекомендована роздрібна ціна у торгівельній мережі за пляшку ігристого вина «Артемівське» обсягом 0.75л – 136 гривень. Але вона може відрізнятися залежно від типу торгової точки, а також від того, чи проводяться там акції тощо.
- Чи продовжують працювати ARTWINERY BAR у Києві/Львові?
– У квітні ми відновили роботу Artwinery bar&shop у Львові, на вулиці Староєврейській, 8. Зараз там багато наших відданих споживачів, які були раді можливості насолодитися улюбленим ігристим, а також купити пару пляшечок додому, як у довоєнний час.
Також продовжує працювати наш інтернет-магазин artwinery.com.ua.
Ми організували місткий склад у Києві та відвантажуємо замовлення по всій території України, де працюють наші партнери-перевізники.
- ARTWINERY BAR – це ініціатива заводу? Чи є можливість працювати за франшизою? Наприклад, чи підприємець може відкрити аналогічний бар, скажімо, в Одесі? Що для цього потрібно?
– Мережа Artwinery bar&shop та Bubble Space в Україні – наш спосіб популяризувати культуру споживання справжнього класичного ігристого, дати людям можливість скуштувати і улюблену класику, і новинки від наших талановитих майстрів-виноробів. До війни мережа складалася з барів-магазинів у Києві, Бахмуті, Маріуполі, Львові та постійно розширювалася. Такий формат затишних ігристих барів прийшовся до душі українцям. Ми підготували пакет франшизи для потенційних партнерів. Впевнена, що після війни Artwinery bar&shop продовжить свій розвиток у всіх великих містах України.