Які документи потрібні для отримання допомоги

Допомога на оренду житла: хто з ВПО може її отримати

Допомогою на оренду житла можуть скористатися переселенці у трьох областях

Через війну, яку розпочала Росія, багато українців були змушені виїхати в більш безпечні регіони та стати внутрішньо переміщеними особами.

Благодійний фонд «Право на захист» спільно з Управлінням Верховного комісара ООН у справах біженців розпочали збір даних для надання грошової допомоги на оренду житла. Про це повідомляється на сайті фонду.

Програма діє у Київській, Черкаській та Кіровоградській областях.

Допомога передбачає відшкодування вартості оренди житла внутрішнім переселенцям та їхнім родинам впродовж 6 місяців.

Подати заявки можуть ВПО, які були вимушені переміститися після 24 лютого 2022 року і ще не отримували цільову грошову допомогу на оренду житла від міжнародних організацій.

Крім того, учасники програми мають належати до однієї з таких категорій населення:

  • проживають у місці компактного поселення та готові й надалі орендувати житло після завершення програми;

  • проживають у місці компактного поселення, яке збираються розформувати;

  • перебувають під ризиком виселення/втрати орендованого житла, а також мають хоча б один із перерахованих нижче критеріїв вразливості;

  • нещодавно переміщені родини, які не бажають жити в МКП та мають хоча б один із перерахованих нижче критеріїв вразливості.

Обов’язковими критеріями вразливості є:

  • родина, яка має лише одного з батьків з однією або більше дитиною віком до 18 років або з особами похилого віку від 55 років;

  • родина, яку очолює одна самотня/кілька самотніх осіб похилого віку від 55 років або особа похилого віку з однією дитиною чи кількома дітьми віком до 18 років;

  • родина з однією або кількома особами з особливими потребами;

  • родини, які опікуються дітьми без супроводу (за наявності документального підтвердження).

Для подання заявки необхідна особиста присутність усіх членів родини у пункті збору даних. Для сімей, членами яких є маломобільні люди, які не можуть прибути до пункту збору даних, дозволено подати заявку за оригіналами документів та за умови надання медичної довідки, що підтверджує медичний стан. Адреси пунктів збору можна знайти за посиланням.

Які документи потрібні для отримання допомоги

  • документ, що посвідчує особу, номер паспорта, адреса реєстрації, місце й дата народження;

  • адреса та реєстраційний номер ВПО (за наявності);

  • свідоцтво про народження дітей;

  • податковий номер (необхідний для виплати допомоги);

  • документи, що підтверджують належність до зазначених категорій вразливості (довідки, витяги тощо);

  • підписане бенефіціаром зобов’язання щодо використання ресурсів за цільовим призначенням — орендна плата.