- Категорія
- Статті
- Дата публікації
- Кількість переглядів
- 372
Як стоматологиня з Харкова «завойовує» Галичину і вже націлилася на Європу
Чи багато ви зустрічали людей зі сфери бізнесу, які мають успішні професійні кейси, але не вважають свою справу бізнесом? І взагалі: чи можна заробляти пристойні кошти, і при цьому «не молитися» на гроші?
Виявляється, можна! Про це, зокрема, свідчить досвід молодої харківської підприємниці Юлії Чекалової, яка після початку великої російсько-української війни перевела свій бізнес до Івано-Франківська і дуже швидко тут «пустила коріння».
А втім, «перевела бізнес» (виробництво засобів для догляду за порожниною рота) — не зовсім правильне визначення. З урахуванням втрат частини технологічного обладнання у Харкові, яке не вдалося зберегти після 24 лютого 2022 року, більш доречно вести мову про релокацію до Івано-Франківська не стільки бізнесу, скільки бренду.
Бренд має англомовну абревіатуру — MFT (My Favorite Toothpaste), що у перекладі на українську означає «Моя улюблена зубна паста». Засновниця підприємства і власниця бренду Юлія Чекалова мріє про те, аби кожен день сотень тисяч українців починався і закінчувався разом з MFT — найкращою і безпечною, як запевняє пані Юлія, зубною пастою.
І не тільки пастою! Адже крім засобів по догляду за порожниною рота, її підприємство випускає різноманітну продукцію для стоматології та косметології.
Чому було обрано саме цей напрямок?
Свого часу Юлія Чекалова здобула вищу медичну освіту. Стала успішним лікарем-стоматологом. І водночас підприємцем: зареєструвалася, як ФОП. Але лікарську практику не полишила, бо впевнена: лікар має бути практикуючим!
На жаль, журналіст Карачуна не мав можливості запитати у Юлії про її теперішні пріоритети.
Тобто ким себе нині більше відчуває Юлія Чекалова — лікарем, чи бізнес леді? Адже під час відвідин її релокованого до Івано-Франківська підприємства Юлія перебувала у столиці. «Веде прийом, як лікар у стоматологічній клініці», — пояснила її партнер по бізнесу Юлія Сорока. Тому далі довелося спілкуватися виключно з нею.
Не було б щастя, та…
Спочатку Юлія Сорока розповіла хвилюючу історію народження бренду MFT.
Мовляв, син Юлії Чекалової страждає на алергію. Тому мама Юля, як лікар, старалася звести до мінімуму контакти сина з будь-якими алергенами. За словами Юлії Сороки, хлопцю не підходила звичайна продукція для догляду за ротовою порожниною, адже існуючі на ринку зубні пасти містили алергени. Так народилася ідея розробити рецептуру спеціальної антиалергічної зубної пасти.
Дослідні зразки продемонстрували хороші результати. Нова зубна паста просто ідеально підійшла сину. Невдовзі прийшло розуміння, що нова продукція може бути популярною і на масовому ринку товарів по догляду за ротовою порожниною.
Невдовзі Юлія почала закуповувати відповідне технологічне обладнання, готувати відповідну дозвільну документацію тощо. За словами моєї співрозмовниці, дуже скоро виробництво зубної пасти у Харкові було «поставлено на конвейєр».
Заробляти гроші — хіба то не бізнес?
Чи є розповідь про історію виникнення бренду правдою, чи, може, вона є лише красивою легендою, що створена маркетологами для розкрути бренду MFT?
Відповідей на ці запитання автор Карачуна не має. Тому залишається довіритися самій Юлії Чекаловій.
«MFT — это не бизнес. Это мой посыл, мой опыт, моя попытка сделать жизнь своего сына и своей семьи более здоровее», — написала вона у листопаді 2021 року на своїй сторінці у Фейсбук.
Що не кажіть, а даний допис виглядає красиво.
Якби не знати, що фізична особа-підприємець Юлія Валеріївна Чекалова є власницею чотирьох стоматологічних клінік (дві у Харкові, по одній у Києві та Івано-Франківську). А ще вона, наприклад, зареєструвала 19 (!) КВЕДів (кодів економічної діяльності).
Відчуваєте підприємницький розмах?!
Звісно, реєструвати можна скільки завгодно КВЕДів, закон не обмежує їх кількість. По яких з них Юлія, дійсно, вела і веде підприємницьку діяльність, крім неї знають лише податківці.
Але навіть кількість цих КВЕДів свідчить про вражаючі підприємницькі масштаби Юлії Чекалової, частину з яких вона уже встигла реалізувати після переїзду на Галичину.
«Через місць після переїзду відновили виробництво»
Успішних бізнес-леді в Україні — сотні тисяч. Хтось з них десятиріччями піднімався на свій Олімп, комусь вистачило кількох років.
Юлія Чекалова, як підприємець, має швидку вдачу. Наприклад, лише трохи більше місяця знадобилося їй, аби після переїзду до Івано-Франківська «поставити на колеса» свій бізнес: у березні 2022 року підприємство релокувалося з Харкова, а вже у квітні почали працювати на новому місці.
Чому зупинили свій вибір на Івано-Франківську? Все просто: «прижилися» там, де місцева влада реально допомагає релокованому бізнесу.
Виробниче приміщення, звісно, взяли в оренду. Зробили у ньому ремонт з урахуванням санітарних вимог до виробництва стоматологічних та косметологічних товарів. За словами Юлії Сороки, вони одразу почали брати активну участь у різних грантових програмах. Саме завдяки їм, отримали пристойні кошти, за які закупили необхідне технологічне обладнання. Це обладнання дозволило вдвічі збільшити обсяги виробництва зубних паст, а також у чотири рази наростити виробництво льодяників.
До речі, ці фото виробничих приміщень зроблені через скло вхідних дверей. Вхід до самих приміщень — табу для сторонніх осіб. Було схоже на те, що тут діють суворі санітарні вимоги. Навіть для того, аби зайти до офісного приміщення, мені довелося одягати на взуття по дві пари бахіл…
Від бальзаму для губ — до льодяників
Нині під брендом MFT випускається досить широка лінійка товарів. Це зубні пасти (для дорослих і дітей), продукція для догляду за обличчям (креми, сироватки, лосьйони, тоніки, маски, гелі, бальзами), по догляду за тілом (креми, олії, лосьйони), а також продукція без цукру (льодяники, жувальна гумка) та ароматична продукція (ароматичні свічки та аромадифузори).
Як і будь-який виробник, Юлія Чекалова, звісно, хоче, аби українці масово переходили на стоматологічні та косметологічні товари з написом MFT.
Проте навряд чи ця її мета може бути реалізована навіть у середній перспективі. За словами Юлії Сороки, продукція, що виходить під цим брендом, знаходиться у середньому ціновому сегменті.
«Нічого собі, „середній сегмент“: 205 гривень за тюбик зубної пасти місткістю 50 мл.!», — подумав я.
Риторичне запитання: чи багато українців можуть дозволити собі придбавати стоматологічну продукцію за такими цінами?
Судіть самі. Ось прайс на продукцію MFT:
Інша річ — європейці. Саме на них, схоже, більше орієнтується власниця бренду MFT. Як розповіла Юлія Сорока, у 2021 році вони представляли український бренд MFT на стоматологічній виставці у німецькому місті Кельн. Це була перша «пробна куля», яка показала, що прийшов час готуватися до виходу на європейські ринки.
Але почалася російсько-українська війна, яка пригальмувала цей процес.
Пригальмувала, але не зупинила. За словами Юлії Сороки, нині власниця бренду має наміри сертифікувати продукцію під вимоги Європейського Союзу, аби українська зубна паста продавалася і за межами України.