М'ясне виробництво у Бердичіві

Як польські інвестиції працюють на економіку України

Понад 20 мільйонів євро, вкладених у м’ясопереробне підприємство, давно могли давати інвесторам пристойні прибутки. Але для цього мала бути досягнута головна мета інвесторів: поставки продукції до Європи. Але поки що, попри високу якість продукції, поставки обмежуються виключно Україною. Чому так відбувається, дізнавався журналіст Карачуна.

У 2014 році польські бізнесмени збудували у місті Бердичів (Житомирщина) сучасне м’ясопереробне підприємство. Хто на той час був головним інвестором, журналісту Карачуна з’ясувати не вдалося. Але зараз власником компанії ТОВ «М’ясовита» є польське підприємство «„ІНКОГА“ ТОВ / INCOGA Sp. z o. o. Його кінцеві бенефиціарні власники — Якуб Ян Стемпель та Ніна Молгожата Стемпель.

На місці військового полігону — сучасне підприємство
На місці військового полігону — сучасне підприємство Фото: Карачун

Виробничі потужності підприємства розмістили на земельній ділянці, яка колись використовувалася військовими підрозділами. На місці колишнього військового полігону швидко збудували виробничі цеха, закупили і встановили сучасне обладнання, набрали персонал… І почалася робота.

 За радянських часів на підході до м’ясокомбінатів смерділо так, що… Тепер жодних сторонніх запахів
За радянських часів на підході до м’ясокомбінатів смерділо так, що… Тепер жодних сторонніх запахів Фото: Карачун

У назву підприємства інвестори заклали невеличку інтригу: «М’ясо Вита» (назва складається з двох слів, хоча товариство з обмеженою відповідальністю, яке здійснює тут виробничу діяльність, зазначено одним словом — «М’ясовита»).

Ну, «м’ясо» — зрозуміло. А чому «Вита»? , — таке запитання часто задають директору підприємства Геннадію Галецькому.

— Може, тому, що воно співзвучно зі словом «оковита»… — загадково посміхається директор.

«Назва підприємства має викликати позитивні емоції», — вважає директор ТОВ «М’ясовита»
«Назва підприємства має викликати позитивні емоції», — вважає директор ТОВ «М’ясовита» Фото: Карачун

Продукція підприємства «М’ясо Вита», дійсно, буде чудовою закускою хоч під оковиту (горілку), хоч під пиво. Навіть одного погляду на ці делікатеси досить, аби потекли слинки… А якщо додати сюди пахощі та смакові якості цих ковбас-сардельок-снеків, які щойно завершили довгий технологічний процес виробництва, то можна сміливо записувати себе в шанувальники цієї торгової марки.

На склади готової продукції краще не заходити зголоднілим
На склади готової продукції краще не заходити зголоднілим Фото: Карачун
Фото: Карачун

Але і без будь-якого алкоголю ковбаси та м’ясні делікатеси з написом «М’ясо Вита» чудово смакують гурманам. Адже домашня ковбаса, шинка, м’ясні копчені вироби (зі свинини чи курки) — страви, які обов’язково мають бути на столі українців хоча б на свята! Смачно і ситно поїсти — наша національна традиція.

Такі м’ясні вироби будуть прикрасою на кожному святковому столі
Такі м’ясні вироби будуть прикрасою на кожному святковому столі Фото: Карачун
Фото: Карачун

За словами директора, нині на підприємстві щомісяця виготовляють близько півтори тисячі тонн м’ясної продукції. Асортимент налічує понад триста найменувань м’ясо-ковбасних виробів. Це, передусім, широка лінійка варених ковбас, напівкопчені та варено-копчені, сирокопчені ковбаси, сардельки, сосиски, снеки, м’ясо гриль, делікатеси тощо.

М’ясні вироби — на будь-який смак
М’ясні вироби — на будь-який смак Фото: Карачун
Фото: Карачун
Фото: Карачун
Фото: Карачун

— Чи їсть пан директор ковбасу зі свого підприємства, — задаю провокаційне запитання. — І якщо так, то яку саме полюбляєте?

— Звісно, їм. Найбільше полюбляю нашу варену «Докторську».

За словами Геннадія Галецького, сировину тут використовують тільки українського виробництва, яку закуповують здебільшого у західних регіонах України. Найбільше — свинину, курятину та м’ясо крупної рогатої худоби.

До речі, серед компаній класу «Виробництво м’ясних продуктів» та за найбільшим виторгом ТОВ «М’ясовита» посідає почесне сьоме місце в Україні. Реалізація продукції — по всій Україні. Власної торгівельної мережі підприємство не має.

— Власні магазини виробників — це український винахід, який суперечить європейській практиці, — пояснює Геннадій Галецький. — Бо в Європі підхід інший: кожен має займатися своїм ділом: виробник — виробляти, продавці — продавати.

Нині на підприємстві працюють близько 350 людей. З них 107 чоловіків, з яких 27 воюють, сорок чоловіків заброньовані від мобілізації. Підприємство працює в три зміни. Двічі за зміну кожен працівник може харчуватися в заводській їдальні. Харчування безкоштовне. Середня зарплатня на підприємстві — близько 14 тисяч гривень.

На підприємстві всюди стерильна чистота
На підприємстві всюди стерильна чистота Фото: Карачун

У магазині при підприємстві кожен робітник може придбати будь-який товар з асортименту продукції за пільговими цінами, які знижені не менш, ніж на 25 відсотків.

 Тут є, що купити
Тут є, що купити Фото: Карачун

— То чому ж не відвантажуєте свою продукцію до Європи? , — запитую у пана директора.

— На жаль, Європейський Союз досі не затвердив стандарти на українську м’ясну продукцію. Поки що крім курятини та молока з України на Європу нічого не йде.