Чому жителям Слов'янська виставляють борги за не спожиту електроенергію?

Евакуювалися три місяці тому, а борги зростають

На пошту «Карачуна» надходять листи жителівв Слов'янська (переважно тих, хто мешкав у багатоквартирних будинках) з проханням розібратися: чому у них зростає заборгованість за електроенергію? Ось один з таких листів:

– Виїхали зі Слов'янська ще три місяці тому. При цьому не тільки відключили всі електроприлади, а й навіть припинили загальним вимикачем подачу електроенергії на квартиру. Але компанія YASNO продовжує надсилати на телефон повідомлення про заборгованість за електроенергію. Причому борги зростають щомісяця! Звідки беруться борги, адже ми не споживаємо електроенергію! Може, в нашій квартирі хтось уже оселився?

Журналіст «Карачуна» зателефонував до офісу компанії YASNO у Донецькій області (095 652 60 00) та переадресував запитання наших читачів. Ось що там відповіли:

- Згідно з існуючими правилами, кожен абонент YASNO зобов'язаний у термін з 1 по 3 число кожного календарного місяця передавати показання квартирного електролічильника (або лічильника, якщо абонент проживає в приватному будинку).

Для мешканців приватних будинків це звична, усталена практика. А ось багато мешканців багатоквартирних будинків до війни зазвичай не обтяжували себе процедурою щомісячної передачі показань електролічильника. За них це робили наші контролери, які знімали показання на початку кожного місяця (там, де прилади обліку електроенергії встановлені у під'їздах). Відповідно до цих показань, компанія YASNO щомісяця виставляла рахунки за спожиту електроенергію.

Після початку масової евакуації з населених пунктів Донецької області, виїхали в безпечні регіони України багато наших співробітників. І ми не можемо, як раніше, самі виконувати роботу щодо щомісячного зняття показань електролічильників. Тому кожен абонент YASNO має самостійно щомісяця передавати показання свого електролічильника.

Передати показання можна трьома способами:

  1. через Форму передачі показань на сайті YASNO. Для її використання не потрібна реєстрація або наявність облікового запису в Особистому кабінеті. Щоб скористатися Формою, достатньо натиснути кнопку "Передати показання лічильника" на головній сторінці yasno.com.ua та ввести дані;

  2. за допомогою Viber-боту YASNO-Online. У головному меню потрібно вибрати пункт "Передати показання" і потім дотримуватися підказок. З допомогою бота можна як передавати показання, так і вносити платежі без комісії по п'яти лицьових рахунках;

  3. за телефонами (067/095/093) 652-60-00. Цей спосіб підходить клієнтам, які не користуються інтернетом.

Якщо компанія YASNO не отримує актуальних показань електролічильника, то комп'ютерна програма автоматично фіксує показання електролічильника, виходячи з показань вашого лічильника щодо середньодобового споживання електроенергії в аналогічний період минулого року, або на основі даних попереднього місяця – незалежно від того, чи користується абонент електроенергією, чи проживає він за вказаною адресою.

Таким чином, якщо абонент не передає показання електролічильника, у нього автоматично зростає заборгованість за електроенергію.

- Легко сказати: передайте показання лічильника. А як це зробити на практиці, якщо сім'я евакуювалася кілька місяців тому, і зараз перебуває далеко від рідного дому? Хто знає, які там показники на лічильнику?

- Перш ніж евакуюватися, сім'я (чоловік) мала вимкнути всі електроприлади, вимкнути рубильник на електролічильнику, а також записати актуальні на той момент показання лічильника. Саме ці показники і треба передавати нам щомісяця у звітний період – з першого до третього числа. Тоді не буде жодних боргів.

- Ну, хто тоді, перед евакуацією, думав про фіксацію показань електролічильника... Як тепер діяти, щоб і борги (яких насправді немає!) ліквідувати, і нові не накопичувати?

- Можна попросити когось з друзів (родичів-знайомих), які поки що залишилися у вашому місті, сфотографувати на телефон ваш електролічильник та надіслати вам фото. А ви, у свою чергу, надішлете це фото на електронну пошту оператора системи розподілу (з описом проблеми). Але потім все одно необхідно буде щомісяця передавати нам ці показники лічильника.

- А якщо в місті не залишилося нікого з друзів-знайомих?

- Тоді потрібно зателефонувати оператору системи розподілу та вимагати виконати контрольне знімання показань вашого електролічильника.

Телефон оператора в Донецькій області: 099 450 04 73. Йому потрібно буде повідомити ПІБ, адресу та номер вашого особового рахунку.

Після цього буде виконано перерахунок. Але, повторюю, щомісяця у звітний період все одно потрібно буде передавати показання електролічильника. Тоді не буде жодних боргів.