- Категорія
- Статті
- Дата публікації
- Кількість переглядів
- 69
Половина Слов'янська виїхала, але платіжки приходять. Чи потрібно їх оплачувати?
Лічильники – велике благо! Вони чітко показують, скільки газу, електроенергії, води використав кожен конкретний споживач комунальних послуг. Скільки чого споживала людина – за таку кількість і заплатить. Або зовсім не буде ні за що платити, якщо якийсь час не користувалася газом, електроенергією, водою.
Але в переліку комунальних послуг є й такі, що нормуються не лічильниками, а іншими показниками.
Експлуатаційні витрати (квартплата). Вартість послуги визначається, виходячи з квадратури квартири.
Опалення. При розрахунку вартості послуги за основу береться площа квартири (опалювальна). На суми в платіжках може впливати встановлений на багатоквартирний будинок вузол обліку теплової енергії (теплолічильник).
Вивіз ТПВ. При нарахуванні оплати послуг враховується кількість зареєстрованих (прописаних) мешканців у конкретній квартирі.
Ситуацію з оплатою за опалення під час війни «Карачун» докладно описував у статті Чи мають жителі Слов'янська під час війни платити за опалення житла?
Тепер журналіст «Карачуна» вирішив розібратися з платіжками, які жителі багатоквартирних будинків одержують від ЖЕКів, ОСББ, керуючих компаній та від КАТП, що займається вивозом побутового сміття.
Отже, чи потрібно платити ЖЕКу, ОСББ, якщо сім'я евакуювалася зі Слов'янська і, відповідно, послугу ЖЕКу, ОСББ чи керуючої компанії, не отримувала?
Тим більше, що серед людей, які в різний час евакуювалися з міста, було чимало працівників комунальної сфери!
– Це тільки так здається, що ЖЕКи не працювали, – заперечили «Карачуну» у Слов’янському управлінні житлово-комунального господарства. – У Слов'янську весь час працювали та працюють усі підприємства житлово-комунальної сфери. Навіть у літні місяці, коли місто постійно зазнавало обстрілів, комунальники виконували свою роботу.
Так, сміття вивозилося набагато рідше, ніж зазвичай, оскільки сміттєві баки наповнювалися з меншою інтенсивністю через невелику кількість жителів Слов'янська, які не виїжджали з міста. Але ж сміття вивозилося! І житловий фонд до зими також треба було комусь готувати. І ми його підготували! І чистоту на вулицях міста забезпечували, і опале восени листя вивозили.
І якщо в якійсь керуючій компанії не було (або немає) на місці керівництва чи бухгалтерії, це ні про що не свідчить. Головне, що аварійні служби – на місці!
Згідно з чинним законодавством, плата за опалення та обслуговування багатоквартирних будинків стягується з власників житла незалежно від того, чи проживають вони у своїх квартирах, чи тимчасово виїхали.
- Мешканці мають платити у повному обсязі, навіть якщо їм надавалися не всі послуги?
- Звичайно, керуючі компанії та ОСББ мають зробити перерахунок за недопоставлені під час війни послуги. Це, наприклад, покіс трави, прибирання прибудинкових територій, дератизація та дезінфекція тощо. Кількість таких – недопоставлених – послуг може досягати п'ятдесяти відсотків. Відповідним має бути і перерахунок, який зазвичай робиться у першому кварталі за попередній рік. Це обов'язок управителя. Так прописано у договорах.
– Проте жителі Слов'янська скаржаться, що багатьом приходять «повні» платіжки. Як бути? Все одно платити?
- Я так гадаю, що треба дочекатися мирного часу. Зараз кожен чинить так, як вважає за потрібне. Хтось оплачує послуги згідно з отриманими платіжками, хтось вважає, що йому не надавали послуги у повному обсязі та не хоче платити. Але щонайменше половина послуг надавалася.
Вивіз сміття – плата за фактом!
Ситуацію з нарахуваннями та оплатою за вивезення ТПВ журналісту «Карачуна» коментує контролер-касир абонентського відділу комунального підприємства «КАТП 052814» Любов Мельникова:
- Підприємство нараховує оплату за вивезення ТПВ відповідно до чинних нормативів. Адже ми не знаємо, чи виїхав наш абонент зі Слов'янська, чи продовжує користуватися послугами КАТП.
Коли почалася війна, багато жителів міста евакуювалися і, відповідно, не могли користуватися послугами нашого підприємства. Тому для того, щоб ми зробили їм перерахунок, потрібно надати в КАТП документ, який підтвердить їхню відсутність на території громади протягом певного часу.
– Що це за документ?
- Довідка внутрішньо переміщених осіб (ВПО), або паспорт з відміткою прикордонної служби про перетин кордону України, або реєстрація за кордоном. Тобто будь-який документ, який підтвердить відсутність абонента у Слов'янську протягом певного часу.
Перерахунок буде зроблено, починаючи з дати, коли було отримано довідку ВПО (або реєстрацію за кордоном) – до грудня 2022 року включно. З січня 2023 року ми знову нараховуватимемо плату за вивезення ТПВ – до повернення абонента до Слов'янська (або нового надання документів).
- А якщо абонент ще не повернувся до Слов'янська, як йому надати в КАТП названі вами документи?
- Можна надіслати скан-копії документа на вайбер номера телефону абонентського відділу (095 466 18 06). До документа слід додати заяву (написану у довільній формі) з проханням зробити перерахунок, у якій вказати всі свої реквізити. До речі, на дітей також потрібні відповідні документи.
- А якщо, наприклад, зараз не перейматися цими питаннями, а надати в КАТП вищезгадані документи, лише коли сім'я реально повернеться до Слов'янська (або після війни)? Згодом не виникнуть проблеми?
- Я вам розповіла про процедуру, яка діє зараз. Як буде колись, у майбутньому, сказати не можу.